10 – Roy en Lotte – Collega voor een dag

Roy en Lotte van The Brand Sprint als Collega voor een dag.

‘Jij moet echt eens met Roy om tafel.’

Dat hoorde ik vaker dan m’n eigen voicemail. En dus zat ik op een dag inderdaad met Roy aan tafel. En met Lotte.

Dit duo gaat tegenwoordig gepaard onder de naam The Brand Sprint. Een sterk merk in 4 weken. Daar moet ik als liefhebber voor merkverhalen meer over te weten komen. En dus reisde ik af naar hun kantoor op Plan B. Een Eindhovens pand waar Philips vroeger experimenteerde en nu creatieve ondernemers aan de slag zijn. Ondernemers zoals Roy en Lotte.

Deze merkgekkies zijn het soort duo dat op zondagochtend een rondje gaat wandelen en thuiskomt met een werkend concept.

Roy: ‘Ik gaf een voorzetje, zij deed er een schepje bovenop. En zo bouwen we eigenlijk altijd.’

Lotte: ‘Wat we nu doen, deden we al. We hebben het alleen beter opgeschreven.’

Wat ik mooi vond aan die dag met hen werken in 4 punten:

  • Roy is de dromer met structuur.
  • Lotte wist op haar 4e al wat ze wilde. En nog steeds.
  • Ze denken beiden hardop zonder door elkaar te praten.
  • Je krijgt een duo die meer merken heeft aangeraakt dan een printer op een marketingafdeling.

En die sprint in 4 weken? Wat krijg je precies, vroeg ik: ’Een fundament dat staat als een huis, inclusief strategie, verhaal en visuele identiteit.’

Collega voor een dag werd een Team voor een dag. Ze sprinten naar de kern van jouw verhaal wat aanvoelt als een goede flow. En van een bezoek brengen aan Plan B krijg je geen spijt. Heb ik ook niet, bekijk de foto maar.

Laatste blogs